Ja… wat wil ik vertellen?
Nu ik gedwongen rust heb, ben ik veel aan het nadenken en vallen kwartjes op z’n plaats. Ik had al heel veel stappen gezet, waarom ik mezelf stop op vele gebieden. Heel belangrijk om dit te vinden. Maar de weg was nog niet klaar. Ik worstel nog steeds met een belangrijke vraag:
Hoe nu verder?
Van de verschillende dingen die ik doe, waar kan ik me het beste op focussen zodat ik meer ga verdienen dan dat ik nu doe?
Ik ben eigenlijk al een aantal jaar bezig met een zoektocht:
- Waarin ben ik goed?
- Hoe kan ik de wereld helpen met een stuk gezonder zijn?
Daarvoor zijn Jenny en ik ruim 5 jaar geleden gestart met goedetengezondleven.nl. Een prachtig platform met veel inspirerende gastbloggers en zo nu en dan een leuke adverteerder.
Jenny en ik waren deze week nieuwe mogelijkheden aan het uitwerken om bezoekers meer aan ons te binden, zodat we een sterkere community krijgen en een sterkere positie krijgen in het land van health sites komen. En toen zei manlief doodleuk dat hij twijfelt of het een succes wordt. En vaak heeft hij het wel aan het goede eind. Doordat mijn dochter en ouders terugkwamen van een rondje varen, braken we dit gesprek af. Om op een later moment af te maken…
Woelen en draaien, tot…
Vanmorgen werd ik heel vroeg wakker en heb 1,5 uur liggen draaien en woelen. Wat dan? Manlief gaf aan dat ik goed kan spreken, maar wat heb ik dan te vertellen? Ik weet veel over gezondheid, maar heb geen eigen methode o.i.d. Het maakte me onzeker…
Het moment om mijn bed uit te stappen was gekomen, klaar met draaien en woelen. Dus ik gaf dat aan aan manlief en zei:
Ik ben op zoek naar het gouden ei
Hij die zoekt, zal niet vinden
…was zijn reactie. Lekker dacht ik. Ik was inderdaad keihard aan het zoeken, zonder het antwoord te vinden. En toen ineens had ik het! Ik ga terug naar de basis. Deze schoenmaker gaat na een uitstap terug naar z’n leest.
In september ga ik me richten op samenwerkingen met adverteerders. Nu is het eigenlijk zo dat we zelf niet actief op zoek gaan naar mogelijkheden. Dat heb ik eigenlijk net voor het eerst gedaan voor ons product van de maand passend bij het thema. Maar een echte eigen marketingcampagne opstarten om met adverteerders samenwerken is er nog nooit geweest.
Mijn expertise inzetten
Ik heb een marketing achtergrond, heb jaren gewerkt als usability specialist en webanalist. Deze expertise ga ik inzetten om samen met adverteerders gave campagnes op te zetten. Daar waar ik goed in ben. Ik heb van de week ook kernwaardes van mezelf in mijn BulletJournal geschreven. Twee van mijn kernwaardes zijn creativiteit & analytisch. Dus mooie waardes voor onze klanten om mee te werken, toch?
Het voelt ergens zo ‘stom’ om mij jaren te willen ontwikkelen als expert op gebied van gezondheid, terwijl ik zo veel expertise in huis heb om echt een super gave website te maken en nog mooiere samenwerkingen om zo de wereld echt een stuk gezonder & gelukkiger te maken. Maar het was nodig om allerlei dingen in mijzelf op te lossen.
Door een podium te bieden aan bloggers, adverteerders van gezonde producten kunnen we echt iets betekenen in de wereld. Er lopen al zoveel experts rond. Ik kan deze rol dan ook beter aan hun overlaten.
De komende weken ga ik lekker aan de slag met onze marketing om in september te knallen!
Dit geeft echt energie! En vertrouwen, want dit kan ik!
Natuurlijk hoort er een foto bij een blog. Dus ik dacht zoek even een leuke foto van mijzelf, waarin ik energie uitstraal. En dat vind ik zelf bij ze foto, waar ik op een terras zit om nieuwe samenwerkingen te bespreken. Die energie straalt er vanaf, toch?